Udnyt mulighederne

Vi vil her på siden give inspiration og stof til eftertanke, når vi åbner op for 'godteposen' og fortæller om mulighederne ved at være partner hos os, og ved at bruge de kanaler, som giver vækst og brand awareness.

Der er et voksende antal virksomheder, som forsøger at fange forbrugerens opmærksomhed. Ud fra dette synspunkt vil det derfor være indlysende for virksomhederne at gøre brug af nye og alternative metoder til at trænge igennem reklamestøjen, og nå ud til forbrugerne med deres budskab.

Udnytter sponsorer i de danske klubber eksponeringen til at nå ud til forbrugerne, eller om regner de med en øget brand awareness, blot ved at have sit logo på en spillertrøje? Hvis de gør sidstnævnte, er det tvivlsomt om de er i stand til at fæstne sig i forbrugernes hukommelse. Og så kan det blive en meget dyr ”fornøjelse”. Kan du f.eks. huske hvilke virksomheder der pryder trøjerne på de danske Superliga-klubber? Nåh, ikke... Så er der sikkert noget som kan forbedres væsentligt.

Et partnerskab er som ordet lyder, et samarbejde der tilgodeser både partner og klub. Man betaler ofte for at få sit logo vist, men vi vil hjælpe med at aktivere vore partnere, så de får en ydelse, som gør at de bliver både set og hørt.

Sponsorkommunikation er ikke en personlig kommunikationskanal, men en indirekte markedsføring. Karakteristika for et sponsorat er, at samarbejdsaftalen danner grundlag for en kommunikationsproces, hvor man har virksomhed og klub på den ene side, og forbrugerne og publikum på den anden side. Virksomhed og klub udarbejder en fælles strategi for et forløb i partneraftalens levetid for på den måde at optimere salget for alle involverede parter.

Sponsorering er altså et instrument i virksomhedens markedskommunikation, hvor man kan forme et budskab. Derfor kan det ikke understreges nok, at man som virksomhed bør bruge de muligheder man får stillet til rådighed når man indgår et partnerskab - uanset størrelsen på dette. ALLE klubber og sportsudøvere er fleksible, og tilgodeser gerne ønsker man måtte have. Man skal huske på, at man som virksomhed er med til at holde dampen oppe hos den/dem man støtter økonomisk, og at de derfor også (indenfor rimelighedens grænser) gerne imødekommer specielle ønsker for at skabe et godt og længerevarende samarbejde.

Giv os et kald, hvis vi skal hjælpe Jer med at gøre noget godt for Jeres virksomhed.